Om Medelhavsskolan

Medelhavsskolan är en digital utbildningstjänst som drivs av Accademia Di Luca, som är Zetas och Di Luca & Di Lucas matakademi.

Medelhavsskolan är till för alla som vill lära sig mer om medelhavsmaten. Di Luca & Di Luca står bland annat bakom varumärket Zeta. Kunskap och inspiration har alltid varit Fernando Di Lucas ledstjärna, ända sedan han grundade företaget i början av 70-talet. Under mer än 40 år har han och hans familj samlat på sig ett unikt vetande om råvaror, smaker, kvaliteter och tillagningssätt.

Se filmen om Fernando Di Luca och Zetas historia. Klicka på bilden nedan.

Fernando och Christian DI Luca besöker en olivoljeproducent i Italien
Fernando och Christian DI Luca besöker en olivoljeproducent i Italien. Klicka på bilden och se företagsfilmen om Di Luca & Di Luca AB

Lär dig om produkternas tillverkning, ursprung och praktiska användning i matlagning. Vi vänder oss till butiksmedarbetare, inköpare eller centrala inköpare hos butikskedjorna. Naturligtvis också till konsument och till våra egna medarbetare och säljkår.

Våra utbildningsfilmer är både kunskapshöjande och inspirerande. Efter avslutad utbildning finns möjlighet till examination och vid godkännande erhålla diplom och en fin titel.